Vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9
Pozvánka na svépomocnou skupinu pro neformální pečující dne 9.10.2024 v SEN centru
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
Pozvánka na Třanovický podzim 2024, který se koná 20.10.2024 v sále OÚ
21 22 23
Pozvánka na cvičení formou Feldenkraisovy metody 23.10.2024 v sále OÚ Třanovice
24 25
Pozvánka na besedu Pacifická hřebenovka 25.10.2024 v kulturním sále obce Smilovice
26 27
28 29 30 31 1 2
Srdečně zveme na tradiční výlov Mušáleckého rybníka v sobotu 2.11.2024
3
Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, formuláře, žádosti

Poskytování informací, formuláře, žádosti

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    Pondělí a středa od 8:00 do 11:30 hodin a od 12:30 do 17:00 hodin.

  2. Telefonické podání+420 558 696 161
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu urad@tranovice.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad, Třanovice čp. 250, 739 93 Třanovice.

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v obci Třanovice, Třanovice čp. 250, 739 93 Třanovice v úředních dnech a hodinách:

Pondělí a středa od 8:00 do 11:30 hodin a od 12:30 do 17:00 hodin.

Telefonické podání: +420 558 696 161
Poštou na adresu Obecní úřad, Třanovice čp. 250, 739 93 Třanovice
Elektronicky na e-mail: podatelna@tranovice.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: zevbq7d
Elektronickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě
  • Poštou na adresu Obecní úřad, Třanovice čp. 250, 739 93 Třanovice.
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní zastupitelstvo není schopno zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Položka Sazba
každá započatá hodina práce 110 Kč
fotokopie nebo výtisk existujícího dokumentu  
- černobíle, jednostranně formát A4 2 Kč/ks
- černobíle, oboustranně formát A4 3 Kč/ks
- barevně, jednostranně A4 14 Kč/ks
- barevně, oboustranně A4 29 Kč/ks
- černobíle, jednostranně formát A3 3 Kč/ks
- černobíle, oboustranně formát A3 4 Kč/ks
- barevně, jednostranně A3 22 Kč/ks
- barevně, oboustranně A3 43 Kč/ks
- kompaktní disk (CD) 24 Kč/ks
   
paušál provozních nákladů (materiál, energie)
ostatní náklady dle skutečně vynaložených nákladů

Sazebník úhrad ke stažení

Bez finanční úhrady budou podávány informace:

Formuláře

Žádost o povolení kácení dřevin rostoucích mimo les

Povolení ke kácení dřevin rostoucích mimo les za předpokladu, že tyto nejsou významným krajinným prvkem a jsou splněny ostatní podmínky stanovené zákonem a jinými právním předpisy se nevyžaduje pro stromy o obvodu kmene do 80 cm měřeného ve výšce 130 cm nad zemí nebo souvislé keřové porosty do celkové plochy 40 m2.
Žádost o povolení ke kácení dřevin rostoucích mimo les podává vlastník pozemku či nájemce nebo jiný oprávněný uživatel se souhlasem vlastníka pozemku, na kterém dřeviny rostoucí mimo les rostou.

Žádost musí obsahovat:

  1. jméno a adresu žadatele,
  2. doložení vlastnického práva, nelze-li je ověřit v katastru nemovitostí, či nájemního nebo uživatelského vztahu žadatele k pozemkům a k dřevinám rostoucím mimo les,
  3. specifikaci dřevin rostoucím mimo les, které mají být káceny, zejména jejich druh, počet, velikost plochy keřů včetně situačního zákresu,
  4. udání obvodu kmene stromu ve výšce 130 cm nad zemí,
  5. zdůvodnění žádosti.

Kácení dřevin rostoucích mimo les se provádí zpravidla v období jejich vegetačního klidu. K tomu přihlíží orgán ochrany přírody při vydávání povolení ke kácení dřevin.

Žádost o povolení kácení dřevin rostoucích mimo les

Počasí

Čtvrtek Zataženo 2/0 °C
Pátek Zataženo 1/-1 °C
Sobota Skoro jasno 1/-1 °C
Neděle Oblačno až zataženo s občasným deštěm 3/1 °C